دوشنبه، تیر ۲۰

آن سوی خبرها

-- حدود 50 نفر از كارگران ایرانسل اخراج شدند. سوابق برخی از این عده كه قراردادهای كاری شان سه ماهه بوده، به 6 سال هم می رسد. آرمان 5 اردیبهشت 1390

++ مادام كه قراردادهای موقت كار از حمایت قانونی برخوردار است، اعتراض قانونی نتیجه نخواهد داد، حتا اگر كسی 30 سال سابقه هم داشته باشد.


-- علی ایمانی مدیر كل كار و امور اجتماعی استان قزوین گفت: حدود 30 واحد صنعتی در استان با مشكل پراخت حقوق و تولید مواجه‌اند. در این استان، واحدهای صنعتی متعددی در بحران و در آستانه‌ی تعطیلی قرار دارند. كارخانه‌های فرنخ، مه نخ، پوشینه بافت، زیاران، چینی البرز و نازنخ از آن جمله‌اند. (سه شنبه 6 اردیبهشت، آرمان)

++ علی ایمانی از بقیه‌ی واحدهای صنعتی استان بی‌خبر بوده كه فقط این چند كارخانه را بحرانی و در آستانه‌ی تعطیل نام برده است. اوضاع وخیم‌تر از این حرف‌هاست.


-- جمعی از كارگران شركت چینی البرز در مقابل مجلس تجمع كردند. این كارگران بیش از یك سال است كه حقوق و مزایای خود را دریافت نكرده‌اند. (شرق 6 اردیبهشت 90)

++ شاید بد نباشد یك بار هم تجمعی در مقابل اتاق بازرگانی ”پارلمان بخش خصوصی“ داشته باشند. سینه چاكان دروغین آزادی كه مبلغ بخش خصوصی‌اند، به واقع همه كاره اقتصاد این سرزمین‌اند.


-- در یك كارگاه ساختمانی در خیابان شوش غربی، كارگر جوشكاری به علت سقوط تیرآهن بر روی سرش در گذشت. (آرمان 13 اردیبهشت)

++ چشم وزیر كار روشن. از این اتفاق ساده‌ای كه هر روز و هرجا رخ می‌دهد:
از شوش غربی تا شوش شرقی تا شوش دانیال و شوش های دیگر.


-- در دو انفجار در یك سوله صنعتی در قزوین یك كارگر كشته و 13 كارگر دیگر زخمی شدند.

++ این هم یك شوش دیگر!


-- مدیر كل راهداری و ایمنی راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای: روزانه 20 میلیارد تومان هزینه تصادفات رانندگی در كشور است. (آرمان 1 خرداد 90)

++ و سالانه حدود 30 هزار كشته در این جنگ اعلام نشده به مردم تحمیل می شود...


-- وزیر اطلاعات: مساله میان من و احمدی‌نژاد داخلی بود و حل شد. (آرمان 1 خرداد 90)

++ خوب شد كه داخلی بودن این مساله اعلام شد، وگرنه مردم گمان می‌كردند كه یك طرف از اسرائیل یا امریكا دستور می‌گیرد.


-- احمدی‌نژاد: نسبت به وضعیت مسكن غصه می‌خوردم. (آرمان 1 خرداد 90)

++ چطور؟ مگه رییس جمهور فرمایش وزیر چند كاره‌ را كه فرمود: ”آنقدر مسكن ساخته‌ایم كه روی دست‌مان مانده“ را نشنیده‌اند؟


-- مدیر كل زندان‌ها و اقدامات تامینی خراسان جنوبی: ارقام موجود، رشد 25 درصدی ورود به زندان در استان را در مقایسه با سال‌های پیش نشان می‌دهد. محمد علی اربابی همچنین گفت: خراسان جنوبی از نظر تعداد زندانیان زن، بالاترین آمار كشور را دارد. (شرق 2 خرداد 90)

++ ماشاله یادت نره!


-- رییس سازمان نهضت سوادآموزی : 2.6 میلیون نفر در كشور بی‌سواد هستند. (آرمان 7 خرداد 90)

++ هنوز خیلی وقت داریم تا بیسوادی را ریشه‌كن كنیم، تازه همه اش 33 سال از انقلاب57 می‌گذرد! عجله نكنید!


-- آیت‌اله جوادی آملی: در معماری اسلامی باید مكانی را درخانه برای اقامه نماز خانواده در نظر گرفت. (آرمان 7 خرداد 90)

++ یكی می‌مرد از درد بی‌نوایی یكی...


-- رییس شواری عالی استان‌ها: طرح سامان دهی كودكان كار و خیابان روی زمین مانده است. (آرمان 7 خرداد 90)

++ و بقیه طرح‌های مربوط به رفاه دیگر اقشار جامعه هم دودشده و هوا رفته است.


-- دكتر صحراییان در گردهم آیی بیماران ام اس: ابتلا به این بیماری در كشور رشد عجیبی پیدا كرده است. (آرمان 7 خرداد 90)

++ اتفاقا متخصصین بیماری‌های دیگر از جمله متخصصین سرطان هم همین را می‌گویند. جنایت گروهی، كودك آزاری، همسركشی، خودسوزی و... هم از این رشد عجیب بی‌بهره نبوده‌اند؟!


-- نماینده دشتی و تنگستان در مجلس: آمار اشتغال دولت غیر واقعی است. از 95 هزار شاغل در پارس جنوبی، فقط 8 هزار نفر مانده‌اند و بقیه بیكار شده‌اند. (شرق 7 خرداد 90)

++ این نماینده هم حرف‌های فتنه برانگیز می‌زند ها! آمار را باید دولت بدهد. واقعی و غیر واقعی بودن آن هم به كسی مربوط نیست، حتا به كسانی كه این دولت را ...


-- راغفر اقتصاددان: فقرا پولدار نشده‌اند، پولدارها به فقر نزدیك شده‌اند. (شرق 8 خرداد 90)

++ احتمالا منظور آقای اقتصاددان این است كه قدرت خرید شاغلان، به قدرت خرید بیكاران نزدیك شده؛ وگرنه پولدارها كه به فقر نزدیك نمی‌شوند، بلكه هر چه فقرا بیشتر و فقر افزون‌تر شود، پولدارها پولدارتر می‌شوند.


-- وزیر مسكن: آنقدر خانه ساخته‌ایم كه روی دستمان مانده است. (شرق 8 خرداد 90)

++ معلوم نیست چرا این خبر را به رییس جمهور نگفته تا از غصه نجاتشان بدهد.


-- ریزش یك ساختمان در حال ساخت در میدان شوش باعث مرگ یك كارگر شد. (شرق 8 خرداد 90)

++ این هم یك شوش دیگر!؟


-- در ریزش ساختمان پنج طبقه در شهرک گلبهار مشهد، هفت کارگر زیر آوار ماندند. رسانه ها خبر دادند دو تن از آنها، خود را از زیر آوار بیرون کشیدند، سه تن مجروح شدند و یک تن جان داد و یکی زیر آوار مانده است!؟ در ماه قبل، هشت کارگر در آتش سوزی در بلوار سرفراز مشهد جان باختند.

++ همین طور همه جای ایران كه برای كارگران شده شوش


-- با دعوت امریكایی‌ها، یك هیات 16 نفره از بخش خصوصی، برای شركت در شانزدهمین اجلاس فتورالیا كه از سوی مركز تجارت جهانی برگزار می شود، اعزام می شوند. (شرق 8 خرداد 90)

++ اما ماموران امنیتی همچنان در میان ضد امریكایی ها، دنبال عوامل استكبار می گردند.


-- دبیر اجرایی خانه كارگر خوزستان: كارگران قند اهواز 7 ماه است كه حقوق نگرفته‌اند. (آرمان11 خرداد 90)

++ این كه چیزی نیست، كارگران بعضی از واحدهای تولید نزدیك 2 سال است كه حقوق نگرفته‌اند.


-- برخی از چهره‌های جنجالی دولت برای راه‌اندازی یك بانك جدید به نام“شرق“ از بانك مركزی مجوز گرفته‌اند و فعالیت خود را از ماه آینده آغاز می‌كنند. (روزگار 11 خرداد 90)

++ مگر بقیه چهره‌های غیر جنجالی كه گر و گر بانك راه‌اندازی می‌كنند، از مردم مجوز می‌گیرند؟
همه‌ی آن‌ها از بانك مركزی مجوز دریافت می‌كنند تا زمینه‌های قطعی حذف صفرهای بیشتری از پول ملی را آماده كنند. همین!


-- وزیر اقتصادی و دارایی: هدفمند كردن یارانه‌ها به دلیل افزایش پس‌اندازهای مردمی، باعث افزایش منابع بانكی كشور شده است. (روزگار 11 خرداد 90)

++ دنبال چه می‌گردید؟ در این كشور با ذره‌بین هم نمی‌توانید یك دروغگو پیدا كنید، آن هم میان مسئولین!


-- نایب رییس كمیسیون بهداشت مجلس گفت: سالانه 5 درصد جمعیت كشور، یعنی بیش از 3.5 میلیون نفر بر اثر پرداخت هزینه‌های درمان، برای همیشه به زیر خط فقر سقوط می‌كنند. (آرمان 11 خرداد 90)

++ اگر با همین سرعت پیش برویم، حساب كنید چند سال دیگر همه‌ی مردم به زیر خط فقر سقوط می‌كنند. فراموش نكنید كه بیش از 45 درصد مردم در حال حاضر در زیر خط فقر دست و پا می‌زنند.


-- در جواب به سوال از آمار بیكاری، عبدالرضا شیخ‌اسلامی، وزیر كار، گفت: من كاره‌ای نیستم كه نرخ بیكاری را اعلام كنم. (آرمان 11 خرداد 90)

++ در مورد اشتغال هم، ایشان همین جواب را فرموده بود كه اشتغال ربطی به وزارت كار ندارد. تنها سوالی كه می‌ماند این است كه آقای وزیر حال شما چطوره؟


-- دادستان كل كشور: داشتن ماهواره جرم است. (آرمان 11 خرداد 90)

++ برخی از صاحب‌نظران معتقدند گیرنده‌های جدیدی توسط عوامل قدرت وارد بازار شده كه پس از جمع‌آوری گیرنده‌های قدیمی، توزیع خواهد شد.


-- كوچك‌زاده نماینده تهران در مجلس: ساعات حضور عكاسان در صحن علنی مجلس، محدود شود. این عكاسان، عكس‌ها را در اختیار خبرگزاری‌های خارجی برای توهین به نمایندگان قرار می‌دهند. تهیه‌ی این عكس‌ها و نمایش آنها در سایت‌های مختلف، خیانت است. (آرمان 11 خرداد 90)

++ خُب آقاجان به نمایندگان تذكر دهید به جای دیدن برنامه‌های ماهواره‌ها، بخوابند تا موقع رای‌گیری خواب‌شان نبرد و عكاسان نتوانند به رسالت آغشته به توهین و خیانت و... خود عمل كنند.


-- بزرگترین رستوران گردان خاورمیانه در برج میلاد تهران در ارتفاع 276 متری مورد بهره برداری قرار گرفت. یك وعده شام در این رستوران 1.680.000 هزار ریال هزینه دارد. (روزنامه های پایتخت 30 خرداد 90)

++ زنان سرپرست خانوار از شنیدن این خبر بسیار شاد شدند و در نامه‌ی خود چنین نوشتند:
پس از عرض خسته نباشید به شهردار تهران و شورای شهر و بقیه دست اندركاران این رستوران كه به فكر شهروندان مستضعف هستند، به اطلاع می‌رسانیم كه از این پس، ما زنان سرپرست خانوار كه فرصت پخت و پز نداریم، به اتفاق خانواده شام خود را در این رستوران خواهیم خورد!؟

هیچ نظری موجود نیست: